vedtægter

Vedtægter

Vedtægter for Sejlklubben Limfjorden

§1. NAVN, HJEMSTED OG BOMÆRKE

Klubbens navn er ”Sejlklubben Limfjorden" med hjemsted i Vestre Bådehavn i Aalborg Kommune. Klubbens stander er hvid med et stort L i blåt, og herunder tre ål ligeledes i blåt. 

§2. FORMÅL 

Stk. 1. Klubbens formål er

  • at fremme sejlsport - tursejllads og kapsejlads
  • at styrke sammenholdet medlemmerne imellem
  • at arbejde for bedre sikkerhed til søs
  • at arbejde for udbredelse af søens skrevne og uskrevne regler
  • at opbygge gode og tidssvarende faciliteter på vand og i land, samt
  • at varetage medlemmernes interesser overfor myndigheder og andre.

Stk. 2. Foreningen varetager disse interesser på et almennyttigt grundlag.

§3. TILHØRSFORHOLD 

Stk. 1. Klubben er medlem af organisationen Aalborg-Nørresundby Fritidshavne (ANF).

Stk. 2. Klubben er medlem af Dansk Sejlunion og dermed af Dansk Idrætsforbund og er undergivet disse organisationers vedtægter og bestemmelser.

§4. OPTAGELSE AF MEDLEMMER 

Stk. 1. Klubben består af aktive medlemmer, passive medlemmer, juniormedlemmer og æresmedlemmer.

Stk. 2. Aktive medlemmer er fartøjsejere og andre, der ønsker at støtte klubben og være medbestemmende om klubbens forhold.

Stk. 3. Passive medlemmer er sådanne, som gennem et mindre kontingent ønsker at støtte klubbens virksomhed.

Stk. 4. Juniormedlemmer er medlemmer under 18 år. Optagelse af medlemmer under 18 år kræver samtykke fra forældremyndigheden.

Stk. 5 Æresmedlemmer udnævnes af bestyrelsen. Udnævnelsen kan ikke gøres til genstand for diskussion på generalforsamlingen. Æresmedlemmer er kontingentfri og har samme rettigheder som aktive medlemmer.

Stk. 6. For at kunne optages som medlem, skal ansøgeren udfylde et ansøgningsskema samt betale et indmeldelsesgebyr svarende til et halvt års kontingent for et aktivt medlem. Juniormedlemmer betaler halvt indmeldelsesgebyr.

Stk. 7. Ethvert aktivt medlem og juniormedlem tildeles et medlemsnummer, således at et medlem, der er indmeldt senere end et andet medlem, altid har et højere medlemsnummer. Hvis et tidligere medlem genindmeldes, tildeles et nyt medlemsnummer.

Stk. 8. I tilfælde af et medlems død kan en evt. ægtefælle/samlever indtræde som medlem med samme medlemsnummer og samme rettigheder som den afdøde ægtefælle/samlever havde i henhold til disse vedtægter. 

§5. KONTINGENT OG PLADSLEJE 

Stk. 1. Klubbens kontingent fastsættes for det kommende år på den ordinære efterårsgeneralforsamling efter indstilling fra bestyrelsen. Kontingentet skal dog mindst være af samme størrelse, som de af Dansk Sejlunion vedtagne minimumssatser for opnåelse af tilskud og lån.

Stk. 2. Aktive medlemmer betaler fuldt kontingent.
Passive medlemmer og juniormedlemmer betaler halvt kontingent.
Æresmedlemmer er kontingentfri.

Stk. 3. Bestyrelsen kan i særlige tilfælde lade et medlems kontingent nedsætte eller bortfalde, når motiveret begæring herom foreligger.

Stk. 4 Ethvert medlem har pligt til skriftligt at meddele klubben om ændringer i sine stamdata (adresse, telefonnummer, e-mailadresse og bådoplysninger) via e-mail til klubbens hovedpostkasse.

Stk. 5. Hvis et medlem undlader at betale kontingent/pladsleje inden fastsat frist (30 dage), skal vedkommende have tilsendt en rykkerskrivelse, og hvis beløbet + strafgebyr på 10% af det opkrævede beløb ikke er indbetalt senest 14 dage herefter, ophører medlemskabet og anciennitet/havneplads fortabes. Bestyrelsen kan når meget tungtvejende grunde taler herfor, dispensere fra denne regel.

Stk. 6. Medlemmer der er slettet pga. restance, kan ikke optages på ny uden at betale restance og nyt indskud.

Stk. 7. En gyldig udmeldelse af klubben kræver, at den sker skriftlig til kassereren inden 1. januar, og det pågældende medlem har betalt sit kontingent til klubben frem til denne dato. 

§6. GENERALFORSAMLING

Stk. 1. Klubben afholder ordinær generalforsamling i marts og i oktober måned med dagsorden ifølge vedtægternes §7.

Stk. 2 Indkaldelse til generalforsamling skal ske med mindst 8 dage varsel, og skal foretages via e-mail til medlemmerne og via opslag i klubhuset. Indkaldelsen skal omfatte dagsorden og eventuelle indkomne forslag.  Med indkaldelsen til forårsgeneralforsamlingen fremsendes endvidere det reviderede regnskab samt budget.

Stk. 3. Forslag, som medlemmerne har måttet ønske at få behandlet på en ordinær generalforsamling, skal være bestyrelsen i hænde senest henholdsvis 20. februar og 20. september.

§7. DAGSORDEN 

Stk. 1. Den ordinære generalforsamling i marts har følgende dagsorden:

1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning.
3. Regnskab og budget.
4. Indkomne forslag.
5. Drøftelse af sommerprogram.
6. Valg af revisor og revisorsuppleant (på ulige årstal)
7. Eventuelt. 

Stk. 2. Den ordinære generalforsamling i oktober har følgende dagsorden:

1. Valg af dirigent.
2. Forhandlingsprotokollen

3. Fastsættelse af kontingent.
4. Indkomne forslag.
5. Drøftelse af vinterprogram.
6. Valg til bestyrelsen:
     a. Valg af formand (på ulige årstal)
     b. Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter (på ulige årstal) eller
     c. Valg af 4 bestyrelsesmedlemmer (på lige årstal)
7. Eventuelt. 

Stk. 3. Ad. oktober generalforsamlingens punkt 6:
Der stemmes om en plads i bestyrelsen ad gangen. Suppleanter vælges dog under et. (Jf. dog §10). 

§8. EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING 

Stk. 1. Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, når mindst 10% af de stemmeberettigede medlemmer skriftligt har stillet krav herom til bestyrelsen med angivelse af dagsorden.

Stk. 2. En sådan ekstraordinær generalforsamling skal indvarsles senest 14 dage efter, at bestyrelsen har modtaget begæring herom. Ekstraordinær generalforsamling kan dog ikke afholdes i juli måned.

Stk. 3. Indvarsling af ekstraordinær generalforsamling skal ske på samme måde og med samme varsel som en ordinær generalforsamling jf. §6.

§9. GENERALFORSAMLINGENS LEDELSE 

Stk. 1. Generalforsamlingen har, med de indskrænkninger disse vedtægter foreskriver, den øverste myndighed i alle klubbens anliggender og er beslutningsdygtig, når den er lovligt indkaldt, jf. dog § 27.

Stk. 2. Kun aktive medlemmer og æresmedlemmer har stemmeret, og denne kan kun udøves ved personligt fremmøde.

Stk. 3. Generalforsamlingens beslutninger træffes ved opnåelse af simpelt flertal (flere ja- end nejstemmer) for et forslag, hvor ikke andet er fastlagt i disse vedtægter (jf. dog §26, 27 og 28).

Stk. 4. Generalforsamlingen vælger selv sin dirigent til at lede forhandlingerne. Dirigenten må ikke være medlem af bestyrelsen.

Stk. 5 De afgørelser, dirigenten træffer, skal på forlangende af mindst 10 stemmeberettigede medlemmer sættes til afstemning. Dirigenten bestemmer afstemningsproceduren, hvor denne ikke er fastlagt i disse vedtægter. Dog skal valg til bestyrelsen ske skriftligt, hvis der er flere end de nødvendige kandidater opstillet. Afstemning vedrørende eksklusion skal også ske skriftligt.

Stk. 6. Generalforsamlingens beslutninger indføres i et referat, der underskrives af dirigenten og udsendes til medlemmerne via e-mail og lægges op på klubbens hjemmeside.

§10. BESTYRELSEN 

Stk. 1. Bestyrelsen består af 8 medlemmer, der vælges for en 2-årig periode på den ordinære generalforsamling i oktober, idet der hvert år afgår 4 medlemmer på skift. Formanden afgår på ulige årstal ligesom 3 bestyrelsesmedlemmer. De øvrige afgår på lige årstal. Bestyrelsessuppleanter vælges for to år ad gangen. Genvalg kan finde sted.

Stk. 2. Bestyrelsen forestår klubbens daglige ledelse og administrerer de af generalforsamlingen godkendte budgetter. De beslutninger bestyrelsen vedtager på et lovligt møde, og de handlinger bestyrelsen udfører i forlængelse heraf, forpligter klubben.

Stk. 3. Bestyrelsens medlemmer vælges blandt klubbens aktive medlemmer dog således, at mindst 4 af bestyrelsens medlemmer skal være fartøjsejere med havneplads i Sejlklubben Limfjordens havneområde. Alle bestyrelsesmedlemmer skal være myndige.

Stk. 4. Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst 5 medlemmer er til stede. Intet bestyrelsesmedlem har stemmeret i sager, der direkte angår vedkommende selv.

Stk. 5. Bestyrelsesmedlemmernes navne og kontaktoplysninger skal være opslået i klubbens lokaler.

Stk. 6. Hvis et bestyrelsesmedlem udebliver 3 på hinanden følgende gange uden gyldig grund, betragtes vedkommende som afgået, og suppleanten indkaldes. Suppleanten træder i det afgåede medlems sted i den resterende del af dennes periode.

Stk. 7. Bestyrelsen kan kun samlet nedlægge sit mandat på en generalforsamling, hvor en ny bestyrelse da vælges for den resterende del af perioden.

§11. KONSTITUTION, FORRETNINGSORDEN OG TEGNINGSRET

Stk. 1. Bestyrelsen konstituerer sig selv på førstkommende møde efter generalforsamlingen med: Næstformand, sekretær, kasserer, fartøjsinspektør, husinspektør, sejladsleder og aktivitetsleder. Hvervet som kasserer kan ikke forenes med hvervet som formand, næstformand eller sekretær.

Stk. 2. Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsesmøde skal afholdes mindst én gang om måneden, dog ikke i juli. Bestyrelsens beslutninger og handlinger indføres i et referat, der fremsendes via e-mail til medlemmerne og lægges på klubbens hjemmeside.

Stk. 3. Foreningen tegnes af formanden sammen med et bestyrelsesmedlem, eller af tre bestyrelsesmedlemmer.

§12. BESTYRELSENS OPGAVER OG ANSVAR

Stk.1. Formanden repræsenterer klubben udadtil. Formanden koordinerer bestyrelsens arbejde. Formanden arbejder for et godt samarbejde klubberne i Vestre Bådehavn og Skudehavnen imellem.

Stk. 2. Næstformanden arbejder kontinuerligt med strategi for og udvikling af klubben, og gennemfører underliggende handlingsplaner for disse i samarbejde med resten af bestyrelsen. Næstformanden er i løbende dialog med formanden omkring klubsamarbejder og arbejdet i ANF. Næstformanden overtager formandens funktion, når denne har forfald, og er i det hele taget formanden behjælpelig med dennes virksomhed i klubben. 

Stk. 3. Sekretæren fører referat af generalforsamlinger og bestyrelsesmøder og fremsender snarest et eksemplar heraf til bestyrelsesmedlemmerne. Sekretæren sørger for formidling af referater, nyheder, nyhedsbreve og andre meddelelser til klubbens medlemmer via e-mails, opslag på klubbens hjemmeside og andre platforme. Sekretæren har ansvar klubbens korrespondance. 

Stk. 4. Kassereren har ansvar klubbens medlemskartotek, herunder indmeldelse af nye medlemmer. Kassereren har ansvar for, at regninger til klubben verificeres og betales og ansvar for opkrævning af kontingenter, pladsleje og andre gebyrer fra medlemmerne. Kassereren har ansvar for udfærdigelse og revision af årsregnskab efter regnskabsårets (kalenderåret) afslutning. Det reviderede regnskab forelægges for bestyrelsen i god tid inden forårsgeneralforsamlingen. Kassereren udarbejder årsbudget i samråd med bestyrelsen for det kommende år.

Stk. 5. Fartøjsinspektøren udarbejder en sommer og vinterplan over fartøjernes vand- og landpladser og forelægger denne plan på et bestyrelsesmøde. Planerne skal ophænges i klubhuset senest 15. april/1. oktober.
Fartøjsinspektøren tilser - bistået af bestyrelsen - at klubbens medlemmer overholder de i disse vedtægter fastsatte regler for havn, vand- og landpladser. 

Stk. 6. Husinspektøren forestår den daglige administration af og tilsyn med klubbens bygninger, herunder sikrer tilstrækkelig rengøring af klublokalerne, bad og toiletter. Husinspektøren skal løbende fremlægge planer for vedligeholdelse m.m. for bestyrelsen.

Stk. 7. Aktivitetslederen er, i samråd med et eventuelt aktivitetsudvalg, ansvarlig for opstillingen af et program for årets aktiviteter. Programmet skal omfatte plan for såvel uddannelsestilbud, møder som fester. Aktivitetslederen forelægger programmerne på et bestyrelsesmøde. Aktivitetslederen eller et af bestyrelsen godkendt medlem skal være til stede ved de i programmerne nævnte arrangementer og skal sørge for, lokaler samt at nødvendige materialer m.m. er til stede. 

Stk. 8. Sejladslederen er bestyrelsens repræsentant i de af bestyrelsen evt. nedsatte udvalg vedrørende kapsejlads, distancesejlads og anden form for fællessejlads.
Sejladslederen skal i samråd med disse udvalg udarbejde plan for sommerhalvåret og forelægge denne plan på et bestyrelsesmøde. 

§13. REVISIONEN 

Stk. 1. Revisionen består af en revisor, der vælges for en 2-årig periode på den ordinære generalforsamling i marts.

Stk. 2. Revisorsuppleanten vælges for 2 år. 

§14. KLUBBENS MIDLER 

Stk. 1. Klubbens midler skal være anbragt på klubbens konti i et pengeinstitut.

Stk. 2. Bestyrelsesmedlemmerne er hver for sig ansvarlige for at holde udgifterne indenfor for det afdelingsbudget, de har ansvar for.

Stk. 4. Beslutningen om salg eller pantsætning af fast ejendom kan kun træffes på en generalforsamling.

Stk. 5. Ingen af klubbens medlemmer, heller ikke formanden eller bestyrelsens øvrige medlemmer, hæfter for klubbens lovligt indgåede forpligtelser. 

§15. KLUBBENS MATERIEL 

Stk. 1. Det påhviler klubbens medlemmer at beskytte klubbens materiel, klubhus m.m. samt medvirke til opretholdelse af orden og ryddelighed i klubhus, på broer og i havneområde. 

§16. KARANTÆNE 

Stk. 1. Såfremt et medlem overtræder klubbens vedtægter, ikke overholder sine medlemsforpligtelser, eller hvis særlige forhold giver anledning hertil, kan bestyrelsen udelukke vedkommende fra klubhus og klubbens aktiviteter i en af bestyrelsen nærmere aftalt periode. Retter medlemmet sig ikke herefter, kan §26 tages i anvendelse. 

§17. FORDELING AF VANDPLADSER 

Stk. 1. Vandpladser i Sejlklubben Limfjordens havneområde skal fordeles af fartøjsinspektøren efter følgende retningslinjer: Der udsendes hvert år et ansøgningsskema til samtlige medlemmer. Medlemmerne, der ønsker vandplads, skal inden den på ansøgningen angivne dato returnere ansøgningen i korrekt udfyldt stand.

Stk. 2. Vandpladserne fordeles blandt ansøgerne for et år ad gangen som følger: Først tildeles plads til de ansøgere, der året før havde vandplads i Sejlklubben Limfjordens havneområde. Pladstildeling gælder det fartøj, som ansøgeren året før havde vandplads til.

Stk. 3. Hvis et medlem har skiftet sit fartøj ud med et mindre, og der ikke kan anvises relevant vandplads til det nye fartøj, kan medlemmet - mod at betale pladsleje for den oprindeligt tilmeldte båd - få tilladelse til at beholde den gamle plads.

Stk. 4. Har et medlem skiftet sit fartøj ud med et fartøj, der er for stort til den vandplads, medlemmet tidligere disponerede over, kan medlemmet kun tildeles plads hvis der er en ledig plads, der passer til det nye fartøj.

Stk. 5. Ledige pladser for større, henholdsvis mindre fartøjer fordeles i den rækkefølge, hvori fartøjsinspektøren har modtaget meddelelse om fartøjsskiftet. Når ovennævnte pladstildeling har fundet sted, fordeles de tiloversblevne vandpladser blandt de ansøgere, som ikke var tildelt vandplads året før, således at medlemmer med lavt medlemsnummer kommer før medlemmer med højt medlemsnummer.

Stk. 6. Ethvert medlem, der skifter sit fartøj ud, har pligt til at meddele fartøjsinspektøren dette via e-mail til klubbens hovedpostkasse.

Stk. 7. Kun både, der kan fremføres ved sejl alene, tildeles vandplads. Bestyrelsen kan dog efter motiveret ansøgning, dispensere herfor for medlemmer, der tidligere har haft plads til en sejlbåd ved klubbens broer.

Stk. 8.Fartøjsinspektøren kan til enhver tid, når det er hensigtsmæssigt, omrokere bådene. 

§18. BEREGNING AFPLADSLEJE 

Stk. 1. Beregning af pladsleje: 
Vandpladsleje betales pr. m² fartøjsområde. Kvadratmeterantallet udregnes ved at man multiplicerer fartøjets overaltlængde med bredden – disse mål skal være anført på ansøgningsskemaet om vandplads. Evt. forpulpit og badebro skal medregnes i bådens længde.
Taksten pr. m² vandplads er ens for alle pladser. 

Stk. 2. Taksterne pr. m2 vandplads og for landpladser fastsættes af bestyrelsen, således at alle udgifter til vand- og landpladser kan dækkes (drift, vedligehold, fornyelser og forbedringer). 

§19. FARTØJER I FÆLLESEJE 

Stk. 1. Sejlklubben Limfjorden anviser ikke vandplads for fartøjer, der ejes af anpartsselskaber, aktieselskaber eller andre selskabsformer.

Stk.2. Der kan anvises plads for fartøjer, der ejes af højst to ligeberettigede ejere. Begge ejere skal være medlemmer af Sejlklubben Limfjorden, og begge ejere skal hver for sig kunne opnå vandplads til et fartøj i kraft af deres medlemsanciennitet. En ny medejer kan således ikke accepteres, hvis denne ikke vil kunne tildeles plads til eget fartøj ifølge de i §17 angivne regler for vandpladstildeling. Ingen kan således ved helt eller delvis køb af et fartøj opnå fortrinsstilling til vandplads.

Stk. 3. Det skal klart fremgå af ansøgningsskemaet om vandplads, hvem der er medejer af et fartøj. Vand- og landpladsleje opkræves kun hos en af ejerne.

Stk. 4. Sejlklubben Limfjordens bestyrelse kan når som helst kræve dokumentation for et fartøjs ejerforhold, ligesom enhver ændring af ejerforholdene omgående skal meddeles fartøjsinspektøren e-mail til klubbens hovedpostkasse.

Stk. 5. Er ejeren af et fartøj gift/samlevende, betragtes de to ægtefæller/samlevere som én ejer med hensyn til reglerne i denne paragraf. 

§20. BEGRÆNSNING AF RETTEN TIL VAND- OG LANDPLADS

Stk. 1. Vandpladserne må ikke anvendes i erhvervsmæssigt øjemed, ligesom fartøjsejere ikke må overdrage, udleje eller udlåne vandpladsen. Der kan ikke anvendes vandpladser til fartøjer, som er indregistreret som udlejningsfartøjer, ligesom det er forbudt at udleje fartøjer, der er anvist vandplads.

Stk. 2. Hvis et medlem, som er tildelt vandplads, ikke søsætter sit fartøj, og således ikke udnytter vandpladsen i en sæson, vil retten til vandplads fortabes, med mindre gyldig grund foreligger og denne skriftligt meddeles fartøjsinspektøren. 

Stk. 3. Efter 2 års helårsopbevaring på landpladsen, vil pladsen blive afregnet til samme pris som en vandplads, medmindre andet er aftalt med bestyrelsen.

§21. SALG AF FARTØJ

Stk. 1. Ved salg af fartøj kan man efter anmodning til bestyrelsen opnå tilladelse til at lade det solgte fartøj ligge på den tildelte plads resten af sæsonen, hvis den nye ejer er aktivt medlem af Sejlklubben Limfjorden. Et medlem, der således overdrager sin plads, kan først få tildelt ny plads fra den efterfølgende sæson. Bådkøberen, der således midlertidigt får overdraget plads i forbindelse med bådkøbet, opnår ikke herved nogen rettighed til plads for kommende sæsoner. 

§22. DISPOSITIONSRET TIL VANDPLADSEN 

Stk. 1. Når et medlem ikke har sit fartøj liggende på sin vandplads, disponerer klubben over pladsen, ligesom eventuel gæstepladsleje tilfalder klubben.

Stk. 2. Vandpladsen skal, af hensyn til gæstende fartøjer, være tydeligt afmærket med rødt »optaget-skilt«, hvis man forventer at komme tilbage samme dag, som afsejlingen har fundet sted. Ved fravær natten over skal vandpladsen være tydeligt afmærket med et grønt »fri-skilt« med oplysning om, hvornår vandpladsen igen skal anvendes. Hvis en bådejer ikke har vendt til grønt »fri-skilt« efter denne paragraf, er klubbens pladskontrollør bemyndiget til at vende til grønt »fri-skilt«.

Stk. 3. Det fartøj, der er tildelt en vandplads, har ret til pladsen fremfor ethvert andet fartøj. Hvis ”fri-skiltet” er grønt og/eller hjemkomstdato er angivet senere end den pågældende dag, kan rømning af pladsen kun forlanges med et døgns frist.

§23. FARTØJETS NAVN OG TILHØRSFORHOLD

Stk.1. Ethvert fartøj, der er anvist vandplads af Sejlklubben Limfjorden, skal altid, så længe det er i vandet og er rigget, føre klubbens stander.

Stk. 2. Fartøjet skal være forsynet med tydeligt navn. 

§24. FARTØJETS STAND OG BÅDEJERENS ANSVAR

Stk.1. Bådejeren har ansvar for, at båden altid er forsvarligt fortøjet og fendret af.  Båden skal altid holdes i forsvarlig stand og må ikke give anledning til gener for andre i havnen.

Stk. 2. I øvrigt gælder ANF’s havnereglement og ”Bekendtgørelse om standardreglement for overholdelse af orden i danske lystbådehavne og mindre fiskerihavne.”

§25. FORSIKRING

 Stk. 1. Ethvert fartøj, der er anvist vandplads i Sejlklubben Limfjordens havneområde, skal være ansvarsforsikret. Ejeren skal ved påkrav overfor bestyrelsen kunne dokumentere, at fartøjet er forsikret.

§26. EKSKLUSION 

Stk. 1. Bestyrelsen kan indstille et medlem til eksklusion på en generalforsamling. Før en sådan indstilling besluttes, skal bestyrelsen skriftligt underrette den pågældende om forseelsens art, og opfordre vedkommende til at redegøre for sit syn på sagen overfor bestyrelsen.

Stk. 2. Træffer bestyrelsen beslutning om indstilling til eksklusion, kan den pågældende opfordres til at udmelde sig af klubben.

Stk. 3. Generalforsamlingens beslutning om eksklusion skal optages som et punkt på dagsordenen. Hvis generalforsamlingen godkender eksklusionen med ⅔ flertal blandt de fremmødte stemmeberettigede, er denne endelig.

Stk. 4. Eksklusionen kan appelleres til Dansk Sejlunion.

Stk. 5. Hvis et medlem senere anmoder om optagelse i foreningen, afgør bestyrelsen spørgsmålet.

§27. VEDTÆGTSÆNDRINGER 

Stk. 1. Forandringer i disse vedtægter kan ske på enhver generalforsamling, når mindst ⅓ af klubbens stemmeberettigede medlemmer afgiver stemme og der opnås ⅔ flertal for forslaget.

Stk. 2. Opnås flertal på en generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, skal bestyrelsen inden 14 dage med sædvanligt varsel indkalde til ny generalforsamling. Hvis også der er ⅔ flertal for forslaget på denne generalforsamling, er dette vedtaget uanset hvilket antal stemmer, der er afgivet.

§28. SEJLKLUBBENS OPLØSNING

Stk. 1. Beslutning om klubbens opløsning skal ske ved urafstemning. Hvis mindst 10 af klubbens medlemmer stemmer for klubbens bevarelse, kan klubben ikke opløses.

Stk. 2. Skulle klubben blive opløst, skænkes eventuel formue, efter at klubbens aktiver er realiserede og klubbens gæld betalt, til fordel for sejlsportens fremme. 

  • Således vedtaget 5. oktober 1979.
  • §7. Ændret 21.oktober 1981
  • §1. Ændret 27. marts 1985
  • §30. Ændring vedtaget på ekstraordinær efterårsgeneralforsamling 23. november 2010
    §37
    . Tilføjelse vedtaget på ekstraordinær efterårsgeneralforsamling 23. november 2010
  • Gennemgående revideret - og vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling 23. oktober 2024
PDF Fil ikon

Bliv medlem

Bliv medlem
Ønsker du at blive medlem af Sejlklubben Limfjorden?
Så kan du tilmelde dig her.
BLIV MEDLEM
Næste event

NÆSTE EVENT

Opstartsmøde for Sejlerskolen
11. Mar 2025
SE KALENDER
Sejlklubben Limfjorden
Bådehavnsvej 14, 9000 Aalborg 
mail@sejlklubbenlimfjorden.dk

CVR: 47445051

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram