SL med et hold i 1. Divisionen

23. Sep 2023
SL med et hold i 1. Divisionen
23. Sep 2023

Vi kan med stolthed fortælle at klubben har sejlet sig op i 1. divisionen af sejlsportsligaen med holdet: "Limfjordens Helte".
Limfjorden har haft sin debut sæson i 2. divisionen i den danske liga og har med en 2. plads samlet sejlet sig til en plads i 1. divisionen. Det har dog ikke været uden udfordringer.
Holdet består af de fire unge sejlere: Villiam Jensen (Skipper), Mikkel Petersen (Taktikker), Alexander Nissen (Trimmer) og Freya Beck (Forgast). Derudover har holdet fået sig en reserve forgast i Mathias Emmering. Dette blev en nødvendighed efter en uheld til sæsonens første stævne i Svendborg hvor en brækket hånd sætte en bremse i den ellers udmærkede præstation af holdet.

2. stævnet blev afholdt i Helsingør, og efter den første dag med let vind og svære strømforhold lagde Heltene sig klart i spidsen med ene førstepladser eller "prikker" som det kaldes. Det skulle dog vise sig at blive spænding til det sidste på 2. dagen, men heltene holdt godt fast i toppen af podiet og kunne kåres som vindere i Helsingør.

Efter de sidste 2 stævner i henholdsvis Aarhus og Lemvig kunne Heltene stille sig på podiet med en flot 2. plads samlet i sæsonen. Dette betyder også at Sejlklubben Limfjorden nu kan sende sit første hold afsted til 1. divisionsstævner.